fredag 9 december 2011

Lektion med min gamla lärare.

Här om dagen var jag åter i bokhandeln. Skulle skaffa mer material till mina tavlor. Var inne på att köpa riktigt bra ljussäkra tusch 0.4mm i olika färger för att måla konturer med. När jag väl kom ner blev resultatet något helt annat. Min gamla bildlärare Tina Jerkenstam (klicka på namnet för att se) som målar väldigt härliga skärgårdsmotiv och reklambilder till företag var där. Jag fick mig genast en bildlektion, precis som på högstadiet. Hon förklarade för mig att ingen tusch är så bra att den står sig lika länge som akvarellfärgerna. Det gick i alla fall inte att garantera. Således medfördes hem en mycket smal akvarellpensel och alla konturer fick målas med pensel. Så här blev min senaste tavla.


Håll i hatten för ikväll blåser det!

Kram Gittan

1 kommentar: