söndag 29 januari 2012

Bilder från förr

Det har varit en tuff helg på många sätt. Urnsättning av min käre far och minnen på allt vi haft tillsammans gör sig åter smärtsamt påminda. Men det är även en stund av lycka att vara tillsammans med resten av familjen. Efter genomgångar av dokument och andra praktiska saker kom jag så till att gå igenom bilderna i datorerna. Både mamma och pappa har sparat så gott som alla bilder från när vi köpte Björneslätt och tiden framåt. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av dessa lite då och då för oj vad det har hänt saker här!

Huset vid köp

Väggen uppe in till lilla sovrummet.

En studie i snusk.

Köket vid köp.

Skafferiet

Trappan upp.

Hallen ovanför trappen.

När man ser dessa bilder så känner jag en sån glädje och längtan samt den spänning allt innebar. Men samtidigt så undrar jag varför jag går igång på dessa gamla hus och känner en sån glädje i att få "rädda" dessa hus. Självklart är utmaningen en stor del. Folk som säger - Det klarar du aldrig, ger mig energi att visa motsatsen.

När jag ser nedanstående bild så kan jag inte låta bli att le. För visst ser man ut som en lycklig idiot. Oförmögen att inse vilket jobb som ligger framför. Men som sagt, jag är verkligen en LYCKLIG idiot som ser möjligheter istället för hinder. Hoppas jag kommer ha kvar den inställningen men kanske får ett lite större inslag av realism....

Vi hade i alla fall tur med vädret...

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Wow, it was in a bad state! It is good to see picture "before" and "after" :)

    SvaraRadera