onsdag 10 april 2013

Hallen börjar bli färdig.



Nu målas listerna för fullt uppe på hallen. Det är så skönt att det snart är klart för att inredas. Att ta kort med mobilen ger inga bra bilder, men ni får i alla fall en liten skymt av hur hallen blir. En bred vit list nere och en behaglig gul färg på väggarna. Ljusa golv och vitt tak. Det börjar blir riktigt trivsamt.


Ute har blommorna jobbat sig upp intill husväggen, mitt bland resterna av vinterns fågelfrön. Är det inte lite väl tidigt för dessa små blommor? Men så glad man blir av att se dom! Dagarna är så mycket ljusare och det spritter i kroppen. Nu längtar jag efter att få måla om ladan och huset. Sånt gör skillnad och det gillar jag! Tror faktiskt att huset ska bli rött och vitt med vita knutar och snickarglädje.... Men jag hinner kanske ändra mig, för än är det ett par månader kvar.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Scillan är alltid tidig. Har plockat in en liten bukett idag.Visst är det härligt att det kommer blommor nu.
    Kram från mamma

    SvaraRadera