söndag 1 september 2013

Nya tavlor på väg till tryck

Så har beställningen av nya block och litografier gått iväg. Det är alltid en viss känsla när man i timmar suttit med en målning, sen fotat den, bestämt vilken typ av block det ska bli och även döpt tavlan, att äntligen skicka iväg den till tryck. Det är alltid spännande. Valde jag rätt motiv, blev färgerna precis så glada som jag tänkt mig... det här är en helt ny och spännande värld för mig och jag gillar det.

Denna gång är det fyra nya hästmotiv som går till tryck. Det är både litografier, segertavlor till championaten och rit och skrivblock. Så fort dom kommer så lägger jag ut dom här så håll utkik. Så här såg bilderna ut.

Prima ballerina.

Frihet på ängen.


Lilla flocken.

Ovan molnen.

 
Nu hoppas jag att blogger ska fortsätta fungera så jag kan blogga som vanligt igen.

Ha en skön söndagskväll vänner. Själv ska jag försöka kurera min förkylning.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar