onsdag 29 januari 2014

Vinterland

Snön yr verkligen kring knutarna på gården. Hästarnas hö blåser runt i tussar över snön och dom får jaga ikapp dom. Det blåser rejält och det bildas drivor. Men hästarna stortrivs. Lycka är en stor hage, en bra lösdrift med massa halm och en skog för dom att gå in i där det fortfarande rinner vatten i bäckarna. Jag ser dom ofta busa runt unghästarna och när dom är i lösdriften står min gamla valack i öppningen och håller koll så hans unga damer får sova i halmen.


Det är lycka att ha djur omkring sig. Jag kan inte tänka mig ett liv utan djur. Men vissa dagar är man glad att man har en riktigt go skoteroverall och en stor mössa för annars hade jag hellre stannat inne och klappat katten... eller fortsatt måla hallen. För nu händer det grejer även i vårat hus!

Kram Gittan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar