tisdag 10 juni 2014

Renovera en hall i gammalt hus.


Redan innan det förra renoveringsprojektet Huset vid sjön var färdigt fick jag ju ett annat uppdrag. Det är ett hus som även det har ett fantastiskt läge men utsikt över sjön och med betesmarker runt om. Jag har fått lov av ägaren att visa bilder här ibland. Jag tänkte nu visa lite hur entrén görs om. Det första som mötte mig när jag kom in i huset var mörkblåa nästan svarta väggar. Huset var inte alls välkomnande men trappan var redan då vacker.


Redan vid första besöket gjordes kollen om det fanns kvar gammal pärlspånt bakom skivorna och till vår glädje fanns den där. Nu ett par veckor senare lyser den vackert vit och trappräcket har fått ny färg. Jag var borta i huset idag och kollade lite färger och det var en helt annan känsla som mötte mig nu.


Det här huset är fantastiskt och riktigt roligt att få hjälpa till med. Det här kommer bli så fint! På tur står nu ett nytt golv för att göra känslan ännu bättre.
Svårslagen utsikt när man öppnar ytterdörren för att gå ut. Sverige kan verkligen vara så vackert!


Kram Gittan

1 kommentar: