torsdag 10 juli 2014

Information ang lördagens loppis.

Det är många som skickar mig frågor så jag tänkte ta och sammanfatta allting här. Ni som var med på loppisen på Björneslätt vet hur det går till, för er andra kommer en kort beskrivning här.

Se lördagen som en rolig grej. Jag har inte kunnat prismärka allt vilket ni kommer förstå på lördag. Vi får buda lite hit och dit, det funkade ju bra senast och var väldigt roligt. Det här är ju en helt privat grej. Vi har helt enkelt, av olika anledningar, samlat på oss för mycket saker. Därför är det självklart kontant betalning, alltså vi tar inte kort  Köper man någon stor pryl och inte direkt kan ta med den hem kan den stå kvar efter överenskommelse men vi ansvarar inte för prylen. Det är ju inte heller öppet köp 

Flera har frågat om man kan köpa block och vykort som jag har gjort. Den tanken hade jag inte, men självklart löser vi det. Jag ser till att det finns där fikat finns och önskar ni något annat får jag sticka in i huset och hämta det 

Vägbeskrivning: Gården heter Hyndarp Strömsåsen och ligger i Mårdaklev. Sök på hitta så ser ni det. Det finns busshållplats som heter Strömsåsen så ni kommer inte missa det. Jag kommer sätta upp skylt för P men det blir på åkern på andra sidan vägen.

Någon frågade hur det går till när man handlar och det här är ingen auktion. Är man intresserad av något så haffar man mig så diskuterar vi snabbt och lätt ett pris. Skulle tre stycken stå och dra i samma pryl samtidigt så blir det självklart den som bjuder högst. Allt är inte loppis utan vissa saker är dyrare och finare.
Behöver ni nå mig så testa på 0705-222147 men här är dålig mottagning.

Hoppas jag fick med allt här. Som sagt, se det som en rolig dag med gamla grejer, go fika och lite skitsnack  

Varmt välkomna ska ni vara!
Mvh Gittan och Bill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar