torsdag 13 december 2012

Roligt att planera.

Nästan alltid har jag ett block i närheten och skissar på renoveringar och detaljer. Det är så roligt när man kommer på lösningar som är både smarta och estetiskt tilltalande. Jag har plockat in fönster och dörrar i huset, i ett tillfälligt målarrum på övervåningen, för att kunna renovera dom under vintern. Men snart måste jag få sätta igång med ett rum. Kanske är det hallen nere som står på tur....

Hallen nere ska nog få rutigt golv, pärspånt på väggarna, ny dörr till källaren
och verandadörrar in till vardagsrummet Troligen även ett fönster intill ytterdörren.

Hallen uppe ska få fönster in till hobbyrummet, en del pärlspånt, en del tapet,
några nya dörrar. Golv och takmålning???

Ena rummet uppe ska få verandadörra in och ev en eldstad.
Troligen en garderob av gamla dörrar, pärlspånt på ena väggen, tapter. Golvet???

Jag vill sätta igång nu, det kliar verkligen i fingrarna!!!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Där rök vill tapetseringen i mitt sovrum??:-))))

    Många fina idéer.

    kram från mammma
    -som tagit en långpromenad och även tränat i bassäng-

    SvaraRadera