torsdag 27 december 2012

Så många planer, nu vill jag sätta fart!

Jag borde blogga oftare, eller hur? Jag vet att flera av er tycker så och har kommenterat det. Men ibland är det  bara så svårt att få till det. Inget internet på Strömsåsen, systemkameran som har lagt av, tusen bollar i luften och mitt i allt blir det jul. Så är det ibland. Bilderna får jag för tillfället ta med min telefon och det blir inte alls så fina bilder.

Jag vill börja med att visa en måttbeställd tavla som levererades i julhelgen. Den har måtten 30x150cm och är en blandning mellan collage och målning. Mycket uppskattad blev den.



 På Strömsåsen planeras det för fullt och införskaffas material för att komma igång med renoveringen inne. Gamla verandadörrar har införskaffats och ska nu bli helt rena från färg, vissa rutor ska bytas och sedan ska dom åter målas. Det ska vara dörrar att ha nere i hallen in emot vardagsrummet.
Vi har troligen kommit fram till hur trappräcket ska se ut. Överliggaren kommer bli kvar. Stolpen i mitten blir prydd av detta bronshuvud och under överliggaren blir det någon form av smidesstolpar så allt blir öppnare och mer luftigt. Jag ska fota detta när vi börjar riva i det hela.


Ha underbara dagar den här sista tiden på året. Snart är det dags att summera året och sätta upp nya mål för nästkommande. Alltid spännande!

Kram Gittan

1 kommentar: