fredag 8 februari 2013

Måla på tapet


Äntligen var det så dags att provmåla trapphuset. Strukturtapeten var nedriven, de få hörn som lossat var dit limmade, så nu kunde jag äntligen grunda. Jag använder en sorts häftgrund innan som gör att jag sen kan spackla lättare och bättre. Samt för att se om underlaget är tillräckligt bra, om det skulle bli bestående bubblor och i värsta fall medföra att jag måste riva ner alla tapeter.


Det visade sig att de få bubblor som blev torkade fast igen och nu syns det tydligt var jag måste spackla. Efter alla spikhål och trasiga tapetbitar. Men det kommer bli en riktigt trevlig hall. Nertill, där ni ser att jag har slutat måla, kommer pärlspånten ifrån hallen nere komma upp och gå runt hela trapphuset för att sen sluta i samma höjd som den höga golvlisten på hallen uppe kommer ha. Det tror jag kommer bli riktigt snyggt.



I helgen siktar vi på att lägga in ett golv. Det är hemskt att dra runt på sågspån i hela huset. Men så himla kul det här är att få göra om hus. Jag verkligen älskar det!

Ha en underbar helg vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar