fredag 21 juni 2013

Den ständiga strävan


Jag kommer inte ur det. Jag älskar detta med renovering och förvandling av sällen. Däremot hatar jag ödehus. Jag blir så ledsen när jag ser dom. Mitt kall i livet skulle kunna vara att fixa till dessa och få folk att flytta in i dom. Hur mycket roligare skulle inte det vara för byarna och tänk vilken glädje för dom som en gång slitigt med att bygga ställena att veta att dom lever vidare. Därför är jag ständigt på span efter ytterligare ställen. Jag vet att det kan låta helt vansinnigt. Det är ju så mycket kvar att göra på Strömsåsen. Det poängterar ofta min sambo. Jag är honom evigt tacksam för att han är så tålmodig och låter mig hålla på. Andra får för sig att möblera om ett rum vilket killarna suckar över. Själv får jag för mig att köpa hela gårdar, ja gärna hela byar, medan jag fortfarande är halvfärdig med det vi håller på med. Som mina kompisar säger. Jag har inte någon liten bokstavskombination utan jag har A-Ö eller bara D-U-M. Jag kanske borde jobba på att inte ständigt jaga. Idag ska jag i alla fall njuta av sol och god mat! Men glöm inte säga till om ni vet något ödehus som behöver räddas.... =D

Ha en riktigt skön midsommar vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar