onsdag 12 juni 2013

Försiktig med vad du önskar...


Vi drog iväg på en kort semester för ett par dagar sedan. På morgonen sa jag till killen. -Jag är på jakt efter gamla bilder på fiskar och fåglar, fiskeredskap och en uppstoppad and. Vår vana trogen stannade vi till vid en skylt antikt och började känna en viss förhoppning när vi möttes av gamla fiskegarn. Å oj vilket ställe det var! Massor av marina saker, fina saker till bra priser. Där fanns nästan allt som jag hade önskat på morgonen. När man väl har fått en idé till hur man vill inreda så är det kul att jaga rätt på det
Fåglen som vi köpte var en Vigg, en hane. Vi fann även en hona på bild. Deras latinska namn var Fuligula. Kul ord. Viggo blev självklart fågeln döpt till likt illern Göran för er som minns honom...



Så är ni på Öland i sommar, ta då en sväng ner till Grönhögen och till Naturiosa som ligger i korset på väg ner till hamnen. Ett stort tips för alla er likasinnade. Jag ska garanterat dit nästa gång jag är på ön!
Titta gärna in på hennes blogg och se oss glada prickar med våra fynd =)
Bild

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar