torsdag 27 mars 2014

Hur kan man behandla ett djur så här?

 

Första bilden jag såg på henne gjorde mig så ledsen. Hur kan någon behandla ett djur så här? Buntband och tvättlina virat runt mulen och hornen. Men så såg jag att huvudet var spräckt. Stackars, stackars djur. Jag måste ta det hela från början. För någon vecka sedan köpte jag en häst. En ståtlig svart hingst som jag blev kär i vid första ögonkastet. Han bara stod där och väntade på mig. Som om ingen annan ville ha honom.... Jag betalade honom direkt och redan veckan efter stod han hemma på gården.


Nu säger ju den svenska djurskyddslagen att man inte får ha en häst gående ensam, även om det är tveksamt om den här hästen går så mycket. Men man vill ju ta det säkra före det osäkra. Att bli anmäld på grund av att han står ensam vore fruktansvärt. Därför bestämde jag mig för att köpa ett djur till. När jag såg bilden på kon så förstår ni ju själva. Vem skulle vilja ha och rädda henne förutom jag? Troligen ingen eftersom säljaren 5 min efter avslutad förhandling körde hem henne till mig i ren rädsla för att jag skulle ändra mig antar jag. Så nu har jag två stora och mycket roliga projekt framför mig.


Jag har aldrig tidigare arbetat med glasfiber och ser det som väldigt lärorikt att ge sig på ett nytt material. Har ni några tips och idéer så dela gärna med er till mig. Tanken är sen att dessa ska målas härliga och häftiga färger och mönster. Vi får la se hur det går =) Det roliga med dessa djur är att dom är riktigt snyggt gjorda. Ett grymt loppisfynd om ni frågar mig! Och billiga i drift....


Muuuu på er..... Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar