söndag 20 juli 2014

Renovera gammalt matsalsbord

Jag har ett fint matsalsbord som jag har ärvt efter min mormor. Men fanern på skivan hade på sina ställen börjat resa sig. Det fanns inget skydd kvar och vatten och värme gjorde det allt sämre. Jag stod i valet och kvalet till vad jag skulle göra och vad jag får göra. Ni vet att man känner ibland att man inte får röra gamla möbler. Men jag kände att här fanns inget val. Antingen var jag tvungen att göra något åt det eller så fick det bli helt förstört.


Jag tog ett väldigt fint sandpapper. Ett sånt där våtpapper. Som smärgelduk, och gick försiktigt över bordsskivan. Sen lackade jag bordet tre gånger med en lack för möbler och snickerier. Jag är så nöjd med resultatet och kan nu använda bordet utan att det blir förstört.


Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar