fredag 18 november 2011

Underbart gammalt fönster.

Igår fick jag ett underbart gammalt fönster. Jag hade tänkt ha det uppe på en byrå men det var för högt. I väntan på rätt placering får det stå i mitt sovrumsfönster. Den härliga formen på fönstret och det gamla ojämna glaset får en häftig effekt när ljuset kommer på det precis som det ska med fönster. Det hade ju inte hänt om jag ställt det mot en vägg. Får fundera på i vilket rum det ska stå. Kanske ska det få stå kvar.




Var vägen om Gekås idag och köpte nya ramar till alla små tavlor som med jämna, eller rättare sagt ojämna, mellanrum får se dagens ljus. Jag hittade där små skyltar med texter på för under 10kr. Kunde inte låta bli att ta med mig ett par hem.


Denna skylten som nu står i köksfönstret säger faktiskt en hel del! Det viktiga är inte hur man har det.... Utan hur man tar det....

Nu ska jag ge mig på ett projekt med min mycket gamla drickback som jag sett något tips om på någon härlig blogg. Man borde ha ett större hus för att få plats med mer onödig dekoration som stora drickabackar i trä, sockerlådor och dörrar och fönster. Säg till om ni har någon härlig gård stående som ni inte vill ha =D

Ha en underbar fredagskväll vänner och tack för att ni så ofta tittar in här på sidan!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar