fredag 10 februari 2012

Bra lösning på elen i grovingången.


Hela husets el är utanpå liggande kulo med gamla strömbrytare som sitter ca 120cm upp, precis som det var förr. I alla andra rum har det passat bra med gamla brytare men i hallen ville jag nu ha en dimmer. Det finns inga gamla dimrar vad jag vet. Så det fick bli en ny. En utanpåliggande skulle bli jätteklumpig och eftersom jag även behövde brytare till ytterbelysning så fick jag tänka om. Tanken tog då form om att satte an hörnbräda intill dörren. Om den målades i samma färg som resten av panelen så skulle den smälta in. Samtidigt kunde jag försänka alla bytare och låta elen gå bakom. Sagt och gjort och jag är så nöjd. Detta passar super till en lite hall som min!




Själva garderoben är inte färdig än. Men nu börjar allt så sakta falla på plats. Tankar om hur jag verkligen vill ha det. Skynda långsamt kan vara bra ibland för då hinner man tänka till.


Den söta lila vasen stod kvar i huset när jag köpte det. Varje vår fylls den med härliga tulpaner. Man kan aldrig få för många blommor inne. Det gör mig glad.




Kram Gittan



2 kommentarer:

  1. Åhh så himla fint =) Ytterdörrens fönster speglar sig i uthuset o ser faktiskt färgat ut hur snygg e inte det då..Fasiken vad du e duktig..kan inte sägas tillräckligt många gånger..kramelikram..

    SvaraRadera
  2. Nä...nu måste jag komma och " besiktiga" snart:-)))))))))))
    Så läckert!!
    Kram mor

    SvaraRadera