måndag 27 februari 2012

Gladtavla

Nu har jag under en längre tid hållt på med två akvareller. Jag tycker det är bra att ha två igång samtidigt då man kan måla på den ena medans den andra torkar. Men dessa tavlor tar verkligen tid. Alla små krumilutter, prickar och konturer. Men jag mår så bra när jag målar dom. Den första tavlan är nu helt klar och den är en beställning och föreställer en helt underbar morgan häst.



När tavlorna väl är klara känns det alltid lite tomt. Då brukar färgerna få ligga ett tag innan jag åter drar igång med en målning eller två.

Kram Gittan

4 kommentarer:

  1. Dessa med detaljer gillar jag verkligen. Samma känsla har vi som syr-en tomhet då ett projekt är klart.

    SvaraRadera
  2. Dessa tavlor är verkligen helt UNDERBARA :) kramar

    SvaraRadera
  3. WOW!!! Jag onskar jag hade din talang:) Jag har sett en hel del av dina tavlor, men jag tror denna Morgan hast ar min favorit:) Kram:)

    SvaraRadera