fredag 24 februari 2012

Göteborg Horse Show


Ibland har man flyt i livet. Så var det i förrgår när jag plötsligt fick ett samtal. - Vill du ha 6 biljetter till Horse Show, loge och allt? Vad säger man? Inte nej i alla fall. Samlade ihop lite vänner och drog dit. Tänk så många år man varit där. Vem minns inte avskedet till Milton, denne vite sagohäst, som gick rakt in i allas hjärtan.



Men igår fanns där ingen vit sagohäst. Det som jag trodde skulle fånga mig mest var två fina ponnyhingstar. Jag var förberedd på att känna ett enormt sug att betäcka med någon av dessa två, men det infann sig inte. Skönt! Men fina var dom.

Geld MW RP 170


Istället köpte jag en ny bok om att träna Unghästar sant en ny longerpisk. Det gäller att göra något bra av dom unghästar man har och sen inte betäcka på ett tag. Så är planen just nu i alla fall. Fråga mig igen när gräset är grönt, solen skiner och Lusen har fölat så får ni nog ett annat svar.

Ikväll kommer det gamla vänner hit som jag inte träffat på så många år. Det ska bli så otroligt roligt. Men innan dess ska hästarna tränas. Ha en underbar fredag och helg vänner.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihag Milton...han var helt underbar. Jag kommer oxa ihag Jappeloup som var en liten mork hingst som hoppade enormt...Jag var tonaring och hade ingen mojlighet att aka till Goteborg Horse Show, forran manga ar senare. Jag tror det var 2002 da jag hade gatt en 11 veckors kurs pa Stromsholm for att jobba som hastskotare. Tyvarr kunde jag inte hitta jobb efter kursen, men det var en underbar tid:) Kram

    SvaraRadera