söndag 22 april 2012

Dom små detaljerna som gör det

För mig är det viktigt att skapa rätt känsla i huset. Jag vill inte omges av saker som jag inte tycker. Jag vill att här ska kännas lantligt, kännas varmt och ombonat och lite romantiskt. Det härliga med denna stilen är att det är ganska billigt att skapa denna atmosfär. Det mesta hittar man på loppis, tradera eller blocket. Många saker jag har kommer just därifrån.


Det som för tankarna tillbaka i tiden är handskrivna texter så som vykort eller etiketter. 
Gamla foton är det precis samma sak med. 
Att plantera i en gammal gräddkanna skapar också rätt känsla.


Jag har på senare tid börjat tycka mycket om pressglas. 
Fattigmansglas som man kan få hur billigt som helst. 



Torkade blommor är ju väldigt billigt och skapar rätt känsla av landet.


Självklart så går ju burkar alltid hem. Denna har jag fått av en vän och kaffet är faktiskt kvar i.


Så ut och loppisfynda vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar