fredag 3 augusti 2012

Mycket jobb som aldrig syns

Så är det verkligen på en gård. Det är massor med arbete som aldrig märks. Så har det känts denna sommaren. Bortsätt från storröj i uthus, lada och hus samt trimning i trädgård och renovering av uthus, byggande av stall m.m så är det så att den största delen av tiden går åt till saker som egentligen aldrig märks. Det blåser ner träd som ska kapas och klyvas till ved.

Det ska röjas gator för att kunna gräva ner fiber. Ja tänk att dom just i skrivandets stund plöjer ner fiber på åkern ner mot ån. Det känns underbart att det är på väg hit. Så mycket enklare det bli att blogga då. Telia har fortfarande inte fått igång internet på Björneslätt sedan åskan slog så dit kan jag inte åka och blogga. På Strömsåsen kan vi ju inte få internet så fiber är mer än välkommet!


Det ska röjas sly och trimmas gräs. Det ska skördas hö och stängslas. Hästar ska tränas, skötas, vattnas och det ska mockas. För tillfället läggs så gott som all fokus på tvååringen Miss Li som ska visas på utställning i slutet av månaden. Diva kommer hem från inridningen till helgen så nu börjar jakten på en riktigt duktig ryttare som kan fortsätta utbilda henne. Min tid räcker inte till att både träna henne och utbilda dom andra unghästarna. Så känns det nu.


Men jag trivs med livet här på gården. Det är en glädje att få använda kroppen och njuta av naturen. Men främst trivs jag när jag får göra saker som för det hela framåt. Måla, snickra, renovera.... Det gäller att varva projekten så man ser att saker händer. Då somnar i alla fall jag gott.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar