torsdag 30 augusti 2012

Vilken blomma?

Innan ryggen la av var jag ute i landen och grejade lite allt medan grävaren gjorde sitt jobb på baksidan huset. Den här blomman som är lika hög som en stormhatt eller riddarsporre känner jag inte igen sen tidigare. Är det någon av er som vet vad det är för någon?



Så sakteliga hoppas jag kunna ta mig ut till landen igen. Jag ska inte jobba på ett tag men ska försöka röra mig så mycket jag kan, har läkaren rått mig. Där emellan ska jag vila ryggen. Så snart hoppas jag kunna smågreja lite och måla klart min stora akvarell som jag har hållt på med länge nu.

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är en rudbeckia, en gammal blomma. Jag har en planta som jag har fått av min mormor.

    Med hej från Iréne i V-ås

    SvaraRadera
  2. Så kul att du fått svar, jag har aldrig sett denna blomma.
    Mor

    SvaraRadera