torsdag 22 november 2012

Äntligen lite ny färg

Som ni alla säkert har förstått så älskar jag att måla och tapetsera. Denna gång är det köket på Strömsåsen som ska få sig ett lyft. Jag inser att köket är för bra för att vara det första rum som man blåser ut. Men jag vill inte behöva ha det som det var i flera år. Därför fick det bli ny färg på väggar och lister och en ny tapet på ena väggen.


Före...

...och efter det att väggen fått färg


Väggen som ska tapetseras är den ner mot ån. Den gamla fönsterbrädan är av grön sten, väggarna nu gulvita, golvet går åt rosa och skåpsluckorna är träfärgade. Därför valde jag denna tapet som ska ta upp alla färger och samtidigt bli en glädjeprick när man nyvaken lullar ner dit på mornarna. Jag ser att bilden inte rättvist visar färgerna. Blommorna är egentligen riktigt rosa! När dom är uppe på väggen ska ni få se.


Men än så länge så slipas och målas det lister och fönster. Ny lampa måste självkart upp och vad ska det bli för köksbord tro. Kanske ska jag göra något roligt av det som redan står där. Det tåls att tänka på.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Haa.Fösta bilden!!Blommorna på golvet*.*.
    Ja det kommer o bli fint.. o lite färg är aldrig fel..
    Blir så fint när det blir färdigt.O jag är då som vanligt Impad av att ni orkar*_*..

    SvaraRadera