onsdag 7 november 2012

Idag ska det kittas

Idag jobbar jag kort dag så nu ska fönster kittas. Det är många rutor som ska komma på plats, bla dom fina fönstren som ska sitta inne samt det första av ytterfönstren. Jag lyckades ju ha sönder den stora rutan och beställde en ny från glasmästaren. Det visade sig när jag jämförde att den rutan som satt där var väldigt tunn, ovanligt tunn. Det ska bli intressant att se hur många jag kommer ha sönder innan alla fönster i huset är fixade.


Så när jag väl har kittat kvarstår ett antal strykningar innan det är dags för spröjsen. Så här har vi bestämt att dom ska se ut. Det svåra blir att komma på hur man ska få spröjsen att sitta riktigt. Så fort vi börjar arbetet med detta så ska jag visa det.


Ha en go dag vänner!

Kram Gittan 

3 kommentarer:

  1. Lycka till med fönstren!
    kram

    SvaraRadera
  2. Spännande att se resultatet?

    SvaraRadera
  3. hoppas det inte blir lösspröjs,då är det bättre utan.

    SvaraRadera