fredag 30 november 2012

Helt uppåt väggarna...

Nu har jag kommit en bra bit på väg med ansiktslyftningen av Strömsåsens kök, om man nu kan kalla det så. Jag hade gärna blåst ut hela köket och gjort det exakt som jag vill ha det. Men det hade bara varit korkat eftersom det nästan är husets bästa rum. Men en ny känsla var det tvunget att få. Bort med dom gamla tapeterna, köksmöblerna och kopparsakerna på väggarna. Upp kom istället färg och så denna tapet på den ena väggen ner mot ån.


Det var inte så lätt att hitta en tapet som skulle gå ihop med det lätt rosa golvet, den gröna stenfönsterbrädan och dom ljusgula väggarna. Men denna passade super. Härligt med lite färg på en så liten vägg som just denna.


Som jag tidigare har skrivit så ville jag ju ha ett nytt köksbord och dessa härliga möbler stod på rännet. Jag vet att det inte är många som skulle ställa in så slitna stolar men jag tycker dom är skitfräcka. Tröttnar man är det ju bara att måla dom eller åter ställa ut dom på rännet. Bordet är precis lagom stort när man bor två och ofta hamnar framför tvn i alla fall. Det är klumpigt lagat undertill med några träbitar men där sätter vi ett metallkors istället. Det är ett riktigt fint gammalt bord ihopsatt med stora träpluggar under bordsskivan. När det låg där ute på rännet med foten upp såg det ut som rent skräp. Men det räckte att skura det och ta på möbelpolisch så blev det kanon. Sånt gillar jag!



Men nu måste jag få tag i en passande lampa för det här ser hemskt ut. Likaså ska rätt saker placeras i fönstret. Sånt här är roligt! 

Ha en underbar helg och första advent och välkomna till Björneslätt på söndag alla som anmält er. Det finns fortfarande plats för någon till så säg bara till!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar