söndag 10 november 2013

Det där med förarbete...


Jag hatar det. Så är det bara. Att slipa! Jag vet hur viktigt det är att göra ett bra förarbete innan det är dags att måla. Just nu håller jag på att slipa och måla dom gamla spegeldörrarna. Jag tyckte jag var noggrann. Jag slipade som bara den med maskin så det blev damm på hela övervåningen. (Bara det att slipa inomhus är ju inte något jag rekommenderat men varmt och skönt var det). Sen började jag att måla. Det som hade känts så bra efter slipningen blev så fult när jag målat. Alla ojämnheter syns. Nu gör jag ett försöka att slipa ner en gång till. Inte roligt! Å jag har 6 dörrar kvar att göra. Känns sådär....

Så mitt enkla tips är att låt någon som tycker det är kul att slipa göra detta jobbet.
Ta lite mer av treans sandpapper.....

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Inte kul?:-)))
    3ans sandpapper?Undrar vad jag har?
    Fina dörrar.
    Kram

    SvaraRadera