lördag 9 april 2011

Arbetslördag!

Äntligen helg! Då gäller det att hinna med så mycket det bara går. Mina kära föräldrar är här så det blir massor gjort. Det sista snickerierna i hallen är färdiga. Kvarstår det bara spackling, slipning och målning för min del.


Jag har grävt bort ett av landen intill huset för att gräva fram avloppsröret så att vi kan koppla på rör till ett avlopp i grovingången så jag kan ha tvättmaskin där. Gräva är gratis. Sånt tycker vi om. Här är nästan bara sand att gräva i. Underbart att gräva i som sagt men så frustrerande när kanterna hela tiden rasar in.


Farsan jobbar vidare på kakelugnen och blandar här bruk. Sakta men säkert jobbar han sig upp mot taket. Ska bli underbart att få upp en kakelugn. Det hör ju liksom till en gammal gård.
Vilken tur jag har som har så härliga föräldrar!

Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar