onsdag 6 april 2011

Det rullar på


 Idag låg tidningen Cykla i brevlådan. Först då inser man att man faktiskt har anmält sig till Vätternrundan, även här tjejklassen, och ska skava runt i 10 mil.... Igen! Jag cyklade faktiskt förra året å minns inte att jag hade någon känsla efter målgång att detta ska jag göra igen. Men nu ska jag det. Hade det inte varit för att det är en av fyra grejer som ingår i tjejklassikern så hade det nog fått vara. Men som sagt, Vasaloppet avklarat, cyklingen på tur och där efter Vansbrosimmet och avslutningsvis Lidingöloppet. Varför gör jag egentligen det här? Jag är allt annat än en träningsnörd. Men jag gillar utmaningar, så jag antar att det är därför. Kan andra så kan jag! Så nu är det dags att damma av min cykel som jag efter förra årets anmälan insåg att jag måste införskaffa. Så det blev en cykel ifrån Biltema. Ja ni läste rätt, Biltema. Ingen racer här inte. Men rullar gör den!

Jag har varit uppe hos Japp i dag och avmaskat och friserat honom lite. På söndag åker han till Tjörn för tillridning. Ska bli så kul! Funderar på att passa på att besöka Nordiska akvarellmuseet när jag ändå är där och varför inte hälsa på min gamle trotjänare Cesar som ju bor i trakterna. Kul ska det bli!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar