onsdag 29 juli 2015

Miss Li - ännu ett guldbelönat New Forest sto.


Man har sina drömmar och mål. Så funkar i alla fall livet för mig. Man vet vart man vill och har en plan...

Ända sedan Miss Li föddes har jag tyckt att hon har varit otroligt vacker. Men hon utvecklades sent. Såg länge valpig och ofärdig ut. När hennes helsyskon fick diplom som treåringar fick hon bara 38p. Hon visades inte på treårstest eller kvalitén som fyraåring. Hon hade svårt att galoppera genom kurvorna och sysslade mest med korsgalopp. Men hela tiden fanns mitt mål där att en dag ska ni få se, en dag ska hon få guld!
Efter att ha varit på Riksutställningen med Diva för ett par veckor sedan gick jag hem och synade Miss Li. Hade hon inte äntligen växt till sig.... Jo jag tyckte det. Så jag efteranmälde till utställningen i Falkenberg i lördags och där satt poängen som dom skulle. 8-8-8-8-8=40p och GULD!!


Jag är så otroligt glad över detta. Alla tre helsyskon har nu fått guld. Snacka om jämn kvalité på avkommorna. Dom är alla tre efter Jazz KL undan Keimos Lucinda.

Så nu är nya mål satta.... spännande!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Your horses are beautiful and you are so clever to win the gold.

    SvaraRadera