tisdag 21 juli 2015

New Forestmästerskapen 2015 med Diva


Hela helgen tillbringades på hästtävling i Vetlanda. Dom som lånar Diva ville åka dit och rida ungponnykombinationen som består av dressyr, utställning och hoppning. Parallellt med detta gick New Forest Riks. En utställning med internationell domare. I sista stund bestämde jag mig för att anmäla Diva till Riks. Det gick bättre än jag någonsin kunnat drömma om. 42poäng fick hon och vi fick gå i BIS ringen! Min första New Forestuppfödning och sååå fin :)

Hon fick även godkänt i dressyren, 41p på utställningen för tävlingsponnyer och hoppade felfritt!


Så himla glad och nöjd blev jag. Diva däremot tog det hela med ro och tyckte att det var tämligen ointressant att springa runt på en gräsbana utan att få varken beta eller galoppera =)



Jag hade ju även skänkt en keramikhäst som gick till bästa hingst. Detta blev Wellhouse Willum RNF 197. En helt fantastisk hingst som för tredje året i rad blev BIS där på hela 45p (förra året 46!)


I dagsläget är han den största kandidaten till Diva när det gäller att betäcka henne längre fram. Vilken hingst!

Det är bara att erkänna. Efter en sån här helg blir man självklart sugen på att avla vidare... Men i år är det för sent att betäcka... =)

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar