onsdag 15 juni 2011

Stallfönster

Äntligen börjar ett av stallfönstren att ta fort. Det har blivit plåtklätt för att inte hästarna ska bita på kanterna. Plastskivan som ska vara istället för fönster är inhandlat och tillsågat. En vacker dag ska jag montera upp skivan och fodret. Då ska ni få se på bilder!



Jag har även fått målat de svarta detaljerna i dom två första boxarna och lackat masten och bommen till min lilla båt. Nu närmar det sig årets premiärtur. Äntligen! Sommaren är här för idag har vi haft avslutning på jobbet. Oj, vad massa jag ska hinna under sommaren. Det måste vara det som är meningen med semester, att hinna göra så mycket som möjligt, eller? Idag när jag stod och målade i stallet så började jag fundera. Varför är vi människor, i alla fall dom flesta av oss, så noga med hur vi har det omkring oss. Är gräsmattan tillräckligt klippt, har inte grannen rensat sina land bättre, borde jag inte gå ner några kilo, är inte bilen väl gammal, var det inte vansinnigt länge sedan vi tapetserade om.... Så håller vi på. Man kan undra om hästarna bryr sig om att väggarna är lackade, fönstren har en bågform, stolparna är vinröda..... Troligen inte! Men jag vill ha ett fint stall i alla fall. Undra när mänskligheten började bli så här? Troligen när vi fick det för bra och kampen för överlevnad blev liten. Eller var grottmänniskorna sådana här? Fasen nu har grannen en ny målning då måste vi ha en större......


Nu ropar sängen!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar