onsdag 13 juli 2011

Bästa "loppisfyndet" hittills!

Igår kväll skulle jag snabbt kolla blocket om det kommit in något fönster som jag behöver. Och plötsligt låg bara annonsen där och ropade på mig. Inkommen för dryga 30 minuter sedan slängde vi oss på telefonen och ringde. Jo då den gamla trehjulingen i trä med trähjul i form av en häst fanns kvar och ja priset var rätt, ett par hundra. Hurra! Snacka om sliten charm, snacka om nostalgi!



Hon sa även att hon hade lite gamla instrument att sälja och eftersom killens son och hans kompis som båda är musiknördar åkte gärna till Falkenberg där hästen stod uppstallad. Hem kom dom med en mycket vacker mandolin, många snygga munspel och jag fick äntligen flöjter som jag drömt om. Allt detta till ett kanonpris. Vilken lycka! Allt slit som vi lagt på taket under dagen då vi lagt nytt plåttak var som bortblåst. Jag älskar min nya häst. Vilket fynd! Nu ska jag upp på taket igen. Ha en riktigt bra dag.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Du har det så fint!
    Har en massa myspysiga saker.
    Härligt!
    Kramelikram Pernilla i Bråtås

    SvaraRadera