onsdag 15 maj 2013

En svensk stjärna




Jag har tidigare sagt att jag ska visa lite av dom trygghetsövningar som jag gör med hästarna. Ibland så är det faktiskt så enkelt att jag inte gör så mycket annat än att placerar ut saker där hästarna ofta befinner sig. Här tex har jag satt flaggor vid vattenbaljorna. Dom tittade först nyfiket och har sedan accepterat dessa helt hur mycket det än blåser och slår i dom. En enkel övning som hästarna sköter själva.



Mitt tvååriga New Foreststo Jezzie Lee har helt rätt inställning till livet. Intressant med något nytt, det måste vi kolla in! Jaha var det bara det….
Här ser ni alla tre syskonen. Miss Li, treåringen, åkte här om dagen på inridning och Diva, fyraåringen, håller jag på att sätta igång och utbilda. Imorgon ska vi rida westernlektion. Spännande!


Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Vad kul att få lite enkla tips som gör hästen säker! Gärna fler sådana :)

    SvaraRadera