fredag 24 maj 2013

Gamla dokument till dekoration


Mormor och morfars vigselbevis

Tillbringar dagen ute hos min mamma och går igenom gamla släktsaker så som bilder och dokument. Vill ha dom till inredning av huset hemma. Det är roligt om det man inreder med har en anknytning till personerna som bor i huset eller till huset i sig. Till huset har vi ju en massa roliga dokument och fotografier, men sämre har det varit med min egen släkts historia. Så idag har jag som sagt börjat rota ibland foton och gamla gulnade papper. Jag är så tacksam att det har sparats gamla bouppteckningar och köpekontrakt och betyg och allt möjligt. Det ska bli kul att förvandla dessa till läckra inredningsdetaljer!

Gammelmorfars körkort. Han var en av dom första i Hunnebostrand som hade bil.

Gammelmormor och morfar

Ha en riktigt bra helg vänner!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Men vad intressant. Nu blir jag avis på er, där ute. Så roligt o fina papper o Foto,

    SvaraRadera