fredag 10 maj 2013

Från ris till ros




Har satt igång med projekt Rädda stuga, en riktigt risig en. Den står på gården och med tanke på hur många som har bett att få besöka oss till sommaren så är det bara att sätta fart. Stugan är i stort behov av renovering, vilket passar oss utmärkt. Kul när det blir stora förändringar. Jag får börja med att visa fasaden vilket kommer att förändras helt. Nytt tak ska på och stugan ska kläs om. Men det är inne som vi har satt fart.


Det gamla trinettköket har rivits ut, likaså skåpen. Ja allt har faktiskt rivits ut och kvar blev en känsla av bastu. Den känslan vill vi INTE ha kvar! Likaså vill vi ha in mer ljus. Jag ser framför mig att jag själv kommer tillbringa mycket tid i stugan med att måla och läsa och då är ljus viktigt. Därför bestämde vi oss för att sätta in ett smalt fönster från golv till tak på gaveln.




Förhoppningsvis kommer fönstret nästa vecka. Det kommer bli ett riktigt lyft, det är jag säker på. Likaså målas stugan vit förutom en vägg som jag vill ha en någon form av behaglig grön för att få in känslan av naturen. Får se om jag tänker rätt här eller om jag måste tänka om. Fler bilder kommer när arbetet fortskrider. Jag hoppas i alla fall att den här stugan ska bli en riktig liten blomma.

Så lägg på minnet hur den ser ut nu för jag hoppas att den innan sommarens slut ser helt annorlunda ut.


Ha en bra helg vänner.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar