lördag 21 juni 2014

Mormorsrutor och virkad kudde

Hemma igen efter härliga dagar på Hönö. För var år som går längtar jag dit allt mer. Havet, dom små gränderna och dom gamla husen. Men ön "växer" allt mer och jag vet inte om jag tycker om det. Vissa hus passar helt enkelt inte in. Den genuina skärgårdskänslan försvinner delvis. Men i hamnen och ute i bergen är det underbart. Jag tror att det är så att man alltid kommer sakna det man inte har, det man hade när man växte upp. En längtan till havet finns alltid hos mig. Bara att se till att åka ut dit oftare!



I helgen fick jag en helt underbar kudde till min filt som jag tidigare fått. Min mamma är väldigt duktig =) Kolla gärna in hennes blogg och läs om när hon virkade dessa. http://gudrunsyr.blogspot.se

Att bolla idéer med henne väcker nya projekt. Får se vad det leder till!

Kram Gittan

1 kommentar: