tisdag 17 juni 2014

Trädgårdsdekoration

Jag har skrivit det förut men jag gör det igen. Jag har INGA gröna fingrar. Men jag blir allt mer intresserad av att greja i trädgården. Idéerna som dyker upp är oftast stora och knasiga. Men än så länge så nöjer jag mig med att försöka planera hur jag vill ha det och få ordning på det som redan är. Sambon har sått gräs för fullt där växthusgrund och hundgårdsplatta tidigare har varit. Bara det blev ett stort lyft.


Här om dagen hade jag besök av en underbar människa som gav mig ännu mer inspiration till att plantera i allt möjligt. Vi får se vad det så småningom leder till. En favorit just nu är denna gamla kärra som ska få blommor i sig. Men jag tänker inte plantera direkt i, det skulle förstöra träet. Men visst är den vacker!

Jag måste även berätta om att jag här om dagen la ut en förfrågan om gammaldags växter på facebook och idag kom ett paket på posten med humle och andra växter. Det var som julafton att öppna lådan. Nu är det bara att hålla tummarna att dom klarar sig.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar