söndag 4 september 2011

Ännu en bit på väg!

Lusen är dräktig! Mot alla odds även denna gång. Hon blev ultraljudad idag och det är alltid lika spännande att kolla efter den svarta blåsan. Hurra, där var den även detta året! Så nu är Lusen och Jezzie hemma igen. Dom andra hästarna kunde inte sluta beskåda den lilla som sprang runt, runt och små pep hela tiden.



En hel del annat har också blivit gjort. För er som följde mitt recept på maskrosvin är jag nu nyfiken på hur det gick för er. Jag kollade mitt idag och det var för torrt. Värmde upp lite av vätskan och tillsatte mer socker. Men alkoholhalten var det inget fel på. Någon månad till får det stå sen tappar jag om det på flaska och fyller vinkällaren.

Vi har även fortsatt att bygga på lösdriften och skjulet. Stolparna är resta så nu är det bara resten kvar. Det kommer att bli riktigt bra.


Dom härliga fåglarna som stod utanför bageriet i Älvsered har blivit sålda så vi var och satte upp nya klot där idag. Jag ska visa bilder sen. Har ni vägarna förbi så åka och titta. Dom är riktigt läckra.


Själv har jag målat klart en beställningstavla. Hoppas dom blir nöjda.
Nu ska jag gå och lägga mig. Är helt slut. Det är mycket som snurrar i huvudet nu. Väldigt mycket!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar