torsdag 1 september 2011

Lösdriften del 2

Nu har det börjat hända grejer när det gäller lösdriften. All syll är bytt å nya rejäla reglar ligger där istället. Med hjälp av domkrafter fick vi lyft taket, tagit bort den gamla syllen och lagt dit nya reglar. Vi hade inga reglar som var så långa som dom gamla, men jag ska försöka visa er med hjälp av bilderna hur arbetet går till. Man ska inte vara rädd för att ge sig på projekt som det här även om det ser stort ut. Med hjälpmedel som domkraft, motorsåg, vinklar och rejäla spik så kommer man långt!



Så sakterliga kommer nu även klädselbrädorna på plats. På gaveln ska jag endast ha brädor halvägs upp på väggen. Resterande del får bli öppen. Ut från gavlen ska jag bygga ett litet snetak där traktorn ska stå. Därför låter jag det vara öppet så att luften blir riktigt bra och ljuset bättre. Märker jag att det blir drag så är det bara att sätta igen det senare.



Det är skönt när det verkligen går framåt och man känner att det blir bra.
Imorgon kommer luftvärmepumpen. Så spännande. Hoppas det kommer värma huset riktigt skönt!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar