onsdag 28 september 2011

Nya MÅSTEN på listan - nytt sovrum nere!

Nu är verkligen hösten här. Skiftningarna i naturens färger är stora nu och äntligen slår dom stora solrosorna intill husväggen ut. Humlorna är ständigt på besök i dessa gula skönheter som lyser likt små solar mot den röd-vita fasaden.



Unghästarna har jag äntligen vågat släppa i hagen på andra sidan vägen i hopp om att gräset inte ska vara så innehållsrikt nu när tillväxten är dålig. Dom stortrivs verkligen nere bland björkarna och jag hoppas dom kan gå där länge och beta riktigt fint.




Bilden nedan visar Cesar som inte bara har blivit flockledare utan även blivit lekfarbror. Blir unghästarna i hans flock lika trygga och goa som han blir jag lycklig. Bättre ledare kan man inte ha!


Själv är jag inne så fort det är för dåligt väder eller för mörkt ute. Nya saker har lagts till min MÅSTE lista inför vintern. Så här ser den senaste ut:

Nytt sovrum nere. Då jag lät installera luftvärmepumpen i sovrummet nere, det rum som senare ska bli vardagsrum, är beslutet fattat. Jag måste ha ett nytt sovrum nu! Att sova i samma rum som en luftpump är som att sova under en stor hårtork. Det blir för varm, det surrar för mycket och du känner dig konstig i ögonen. Så rummet som jag tänkte göra iordning först nästa år är det bara att ta tag i NU!

Hade det här varit den enda saken på MÅSTE listan hade det varit skönt men så är ju inte fallet i mitt liv. Men att inreda rum är sååå roligt så det är bara att sätta fart. Lite konstigt känns det då det är det sista rummet i huset som jag inte gjort iordning. Vad ska jag göra sen? Börja om i det första? Jag ska nog komma på något! Men först ska det bli ett riktigt härligt lantligt sovrum. Jag har nog bilden klar....


Så här ser det ut nu. Ett förådsrum med endast skivor på väggarna. Stort röj väntar! Jag ska dela med mig av tips och ideer så mycket jag kan. Hoppas ni kommer gilla det!

Kram Gittan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar