lördag 17 september 2011

Traktorgaraget del 2 - lägga plåttak

Har tillbringat kvällen och natten ute på Hönö hos mina underbara föräldrar. Det var en riktgit fin dag igår med promenad i bergen och cykeltur ner till dom härliga affärerna i Klova hamn. Där gjorde jag detta inköp av en söt burk som passar super i mitt kök. Undra vad jag ska lägga för onyttigt i den.


När jag väl kom hem idag var det dags att lägga plåttaket som hade kommit. Som tur var fick jag hjälp att lyfta upp plåten på taket. Det är smidigt att beställa fullängder men oj så tungt och otympligt. Men så fort den kom upp klarade jag att hantera den själv.




Jag har fått lära mig att man ska skruva i dalarna nu för tiden. Känns lite ologiskt då det ju är där som vattnet rinner. Men jag litar på fackmännen och gör som dom säger. Till min förskräckelse behövdes ju plåtarna kapas vid vindskivorna så det var bara att bita ihop och hämta vinkelslipen. Jag och slipen går inte riktigt ihop. Jag tycker att den fräser för mycket men är samtidigt tacksam för allt den utför. Att göra saker som får benen att darra lite ger en go känsla efteråt. Idag var det så. Medan jag höll på för fullt kom en vindby och jag klarade inte att hålla fast de lösa plåtarna så en flög över mitt huvud. När jag väl fick samlat ihop alla plåtar, innan dom kanade ner på marken, kom det där darret.



Nu är jag gott mör och nöjd med mig själv. Imorgon ska jag sätta resten av skruvarna å regla klart. Nu blir det bio!


Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. C var med och kollade läget när du jobbade ser jag!/akb

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta! I have come here via your mum and I will come again sometime to see how you are getting on :)

    SvaraRadera
  3. Hej Radka. Välkommen till min sida. Så roligt att du hittat hit. Det här med blogg är fantastiskt då man får nya kontakter över hela världen.

    Å Ja A-K, Cesar är nästan alltid med. I hopp om att få ett äpple eller två :)

    Mvh Gittan

    SvaraRadera