lördag 3 maj 2014

Hög fotlist och nya charmiga tapeter.


Den utsikten som man möts av när man kommer in i hallen i huset vid sjön är svårslagen.
Idag har fotlisterna fått färg. Det blir alltid en helt annan känsla när det blir vitt på båda listerna och på väggen emellan. Imorgon stryks troligen väggarna med färg. Det blir spännande att se om det är rätt kulör jag valt. Svårt att se på en liten färgkarta hur färgen blir när den väl kommer upp på stora ytor.


Sen har jag varit och valt ut tapet till "groventrén". Där blir det brunspräckligt klinkers på golvet, vit pärlspånt upp till ca 150cm och ovan där tänkte jag ha denna fina tapet som kommer gå väl ihop med golvet. Kanske borde jag välja annan färg än vit på panelen. Det tål att tänkas på...


Nu ska jag sätta mig och rita på hatthyllan som ska vara i "finingången". Skönt med lördag....

Kram Gittan

1 kommentar: