lördag 3 maj 2014

Små trädgårdsmaskiner



 På gräsmattan på Strömsåsen fanns gjutna grunder för både växthus och hundgårdar. Dessa har vi gått slalom mellan sedan vi flyttade hit. Men i fredags fick vi hjälp av en liten trädgårdsmaskin att ta bort dom. Nu har vi jämnat till med matjord och sått gräsfrön. Så skönt att detta äntligen blev gjort.



Igår var jag iväg på ytterligare ett uppdrag när det gäller att tipsa om renovering. Även detta gamla hus låg charmigt med utsikt över en sjö. Huset var svårt då det renoverats ett par gången och ingen enhetlig stil fanns. Lycka är då att hitta pärlspånten bakom skivorna på väggen.



Ja nu är det verkligen full rulle med renoveringen av huset vid sjön. Om 14 dagar ska det vara helt färdigt. Jag trängs där borta med snickare, målare, murare, elektriker, nyfikna och fikasugna och andra härliga människor. Jag försöker snappa upp och lära mig så mycket av dom som det bara går. Kunskap är inte tungt att bära men jag somnar väldigt gott varje kväll och vaknar ofta med lösningen till ett problem i huvudet.

Nu bär det av till färgaffären för att välja tapet till groventrén.


Ha en underbar helg vänner.

Kram Gittan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar