lördag 10 maj 2014

JAAAA vi gick till Riksfinal i år IGEN!!!

Har varit på treårstest med ytterligare en av mina treåringar. Av den lilla uppfödning jag bedriver gick jag nu till Riksfinal för 4:e gången! Idag var det alltså Jezzie Lee som var med. Hon skötte sig  toppen men något gjorde att hon inte hoppade så villigt som hon brukar. 8-7 blev poängen med riktigt bra kritik trots allt. Dock en liten besvikelse. Men exteriört och gångartsmässigt är jag supernöjd. Hon fick 887898 och 9:an på traven var hon väl värd! Hon kan verkligen röra sig den ponnyn.


Efteråt kom hoppdomaren Tord Börjesson fram och pratade. Han frågade om jag förstod vilken bra häst jag har. Han tyckte absolut att jag skulle avla vidare på henne. Ridponny vore inte fel tyckte han och jag kan inte annat än hålla med... Vi får se. Lite sugen blir man ju, men troligen först nästa år. Jag vill att hon ska gå kvalitetstävlan då nämligen =)

Hoppas Monica (uppfödare till Jezzies mamma) tog lite fina foton idag som jag kan stjäla. Återkommer i så fall.

Mycket lycklig och nöjd är jag.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar