söndag 20 mars 2011

Grovingången del 1

Nu är projektet så igång. Projektet blås ut grovingången och fatta sen beslut om vad som ska göras. Bara isolera, gjuta golv och inreda eller flytta någon vägg någon meter för att bättre få in kulvertrören?


Det känns konstigt att sätta kofoten i detta. Det var inte länge sedan jag målade och la nytt golv. Snacka om dålig framförhållning! Var naiv nog och trodde inte det kunde vara så himla kallt här. Men det ska gudarna veta att jag hade fel. Första vintern här var hemsk så förra sommaren rev jag ut alla golven och isolerade (och la ner rör för vattenburen värme) och la in nya golv. Det gjorde susen men elräkningarna blev höga denna vintern i alla fall så nu måste något göras. Så det var bara att sätta kofoten i pärlspåntspanelen. Å inte en gnutta isolering fanns mellan klädselbrädorna och panelen. Å jag som varit uppe och isolerat innantaket =)

 
Beslut 1 är fattat. Jag vill ha öppet till nock! Med det lilla fönstret uppe i gaveln blev hela hallen mycket ljusare. Å en kristallkrona ska hänga ovanför synliga bjälkar. Så känner jag nu i alla fall. Komiskt nog så hittade jag en gammal prisma till en krona i vedlåren när jag rev ut den.  Ha ha, kanske har det hängt en lampa här innan.


Hittade även en gammal påse ifrån Mårdaklevs inköpsförening. Tel nr 1. Det ni!


Beslut 2 fattat. Jag vill att stockväggen in emot huset ska vara synlig. Det märks tydligt att man har byggt huset av gammalt virke. På vissa stockar satt det lager av gamla tapetbitar och tidningspapper.



Det ska gudarna veta att man blir hungrig av att riva. Men en sak är bra. Det är gratis att riva! =) Golvet är kvar att riva ut. Vet att det är minst tre golv på varandra. Måste bara samla energi och åka till bästa Frida som ska hjälpa mig att färga håret och göra slingor. Det är ju faktiskt vår på gång!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Jag tycker nästan lite synd om dig. Allt det nya rivs ut :(. Du kan iaf trösta dig med att du blev fin i håret :)

    SvaraRadera
  2. Ja, du Gittan du har att göra det både ser och läser jag..gudars skymning vilken röra att behöva riva nygjorda golv o väggar men men du som Håkan skall ju ha något att göra..=) Tack snälla för fina Orkidéen pryder sin plats bland dom andra tack tack för att du finns i vårt liv..<3

    SvaraRadera