måndag 28 mars 2011

Hallen del 1

Så var en underbar helg slut och första dagen på sommartiden avklarad. Varför har vi egentligen detta systemet att vrida klockan fram och tillbaka. Jag hatar att ändra rytmen. Jag är som Skalman, när mat och sovklockan väl har ringt så har den verkligen ringt. Inget att sätta emot!




I helgen åkte äntligen panelen mot ytterdörren i hallen ner. Det var ett av få ställen som fortfarande inte var isolerat. Men vindpapp, isolering och skiva är nu på plats. Hallen ska målas vit! Den är liten och tidigare valde jag ljusgrön för att det är en varm färg så man skulle känna sig välkommen, men nu får den bli vit. Men innan det är dags för väggar och tak är det dags för trappan att få sig en ansiktslyftning.


Tanken som tagit form i huvudet är  att slipa, betsa och mattlacka själva trappstegen, precis som jag har gjort med golvet och att vitmåla brädorna emellan stegen. Tror att det kommer ge ett fräscht och ljust intryck. Det ska jag ta tag i imorgon! Som jag tidigare sagt så behöver ju inte sånt här kosta skjortan, men det kostar tid!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar