lördag 26 mars 2011

Kakelugn 1

Vaknade tidigt till en helt underbar morgon. Efter att ha tagit hand om hästarna gav jag mig ut på en joggingrunda. Det gäller att ta tillvara på våren! Farsan som fortfarande är här har en underbar dag i skogen att se fram emot. På kvällarna håller han på att mura upp kakelugnen i blivande sovrummet. Efter att ha gått en kort kurs i murningens ädla konst har han så satt händerna i en av mina kakelugnar. Kanske är det endast en som kommer upp igen, vi får se. Ett gammalt hus utan minst en kakelugn är för mig otänkbart!


Jag är så tacksam för hans hjälp och inställning till att fixa det mesta själv. Det är stora pengar att få en kakelugn uppmurad. Runt 25.000kr styck och jag som har två....

Idag blir det inköp av bla vindpapp. För imorgon blir det stora rycket i hallen. Underbart!

Njut av dagen vänner, imorgon kan det bli snö....

Kram Gittan

1 kommentar: