onsdag 29 februari 2012

Loppisdrömmar.

Jag vet inte hur ni har det men nästan varje morgon som jag vaknar så kan jag återberätta minst en dröm som jag har drömt under natten. Dom är så verkliga och detaljerade och jag vaknar med en sådan känsla att jag bara vill stanna kvar i drömmen. En natt så drömde jag att jag var på ett ställe som sålde allt möjligt så såg jag en glasmonter full av smycken. Det är smycken som jag själv tidigare inte kan minnas att jag har sett. Då ritade jag ner smycken som jag tyckte om där i montern, smycken som jag någon gång kanske kan tillverka. Ibland drömmer jag att jag diskuterar saker med folk och kommer fram med riktigt bra eller helt galna lösningar. Jag älskar verklien min drömvärld!
Igår hade jag en helt underbar dröm. Jag drömde att jag var i ett riktigt gammalt hus som var fullt med gamla saker. Allt där inne var till salu för ägarna hade dött. Det var bara att leta fram vad man ville och sen försöka komma överens med den nya ägaren om ett pris. Det var inte så många människor i huset men likt förbaskat så hittade ju folk saker som jag missat. Men jag fyndade ett stor förpackning med riktigt gamla tablettaskar så som Salta katten. 

Jag hittade även  en liten ask full med små bronsfigurer i form av olika djur. Där fanns även de mest fantastiska gamla möbler med lönnfack och vackra målningar, husgeråd och sådana där underbara flaskor som jag redan har en del av. Dom gamla apoteksflaskorna är några av dom saker jag håller mest av. Över 100 år gamla är dom daterade på etiketterna och kan ha innehållet allt från Förkylningsdroppar till Kina-Vin.



Tänk så olika man kan vara och tur är ju det. Själv så älskar jag gamla saker medans vissa bara vill ha nytt. Får nog besöka en loppis snart så det blir lugnt i mina drömmar.

Kram Gittan

1 kommentar: