fredag 18 januari 2013

Ett bättre samvete men ett hemskt beslut


Det har varit tunga dagar sedan jag senast skrev. Jag har varit tvungen att ta bort mitt fina avelssto efter upprepade fånganfall. Det är hemskt att behöva ta det beslutet men djur ska inte behöva lida. Dom ska kunna springa i hagen och äta gräs och må bra. Strax innan sålde jag fölungen. Lilla Crämen som jag tror kommer bli en riktigt fin ponny. Ska bli spännande att följa henne i fortsättningen. Att ha lite färre hästar ger en bättre samvete. Man hinner med dom andra bättre då. Jag har börjat arbeta med Miss Li med mål att få fram ytterligare ett diplomsto och att visa upp en fin häst på treårstestet. Eftersom ryggen inte är hundra och jag måste undvika ryck har jag inte kunna rida med handhäst på länge. Men så skaffade jag mig en westernsadel för att ha på trygge Cesar så kan jag lägga grimskaftet ett varv runt knoppen om han strular. Suveränt. Så nu ska dom små få börja följa med.

Ha en bra helg vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar