torsdag 7 april 2011

Flygfoto från 2010

Det kom förbi en man och ville sälja flygfoton på gården. Jag har tre tavlor som hängde i huset med samma motiv så jag kunde inte låta bli att köpa ett par kort. Det är inte mycket som är ändrat utvändigt sedan dess. Så nu vet ni hur fåglarna ser ner på mig.


Beslut är äntligen fattat i frågan om värmesystem. En jämförelse av driftskostnader och installationskostnader (inkl ränta på ev lån) har jag fått hjälp med. Det visade sig att om man inte hade egen skog och ville jobba med ved så var luftvärmepump det bästa alternativet. Det känns jätte bra. Jag slipper element och pannrum. Men får istället ett brummande ljud i två rum. För jag tror att jag behöver två fläktar för att det ska bli behagligt nog. Om det mot förmodan skulle visa sig att detta är fel val så är kostnaden för dessa pumpar överkomliga och beslutet får omprövas.
Har även bestämt mig för att ha tvättmaskin i grovingången. Så nu blir det till att gräva upp landet utanför och försöka hitta avloppsröret och koppla på ett nytt. Som vanligt, så fort något är klart så gör vi om det, så även med detta land.

Imorgon är det fredag vänner. Snart helg!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar