fredag 29 april 2011

Konsten att avsluta... en uteplats!

Jag behärskar till fullo konsten att planera och dra igång projekt. Men konsten att avsluta kan jag långt ifrån behärska. Varför blir det alltid några lister kvar i rummet som ska upp innan man drar vidare till nästa rum. Varför finns det rabatter kvar att rensa medan man istället åker och köper fler växter? Det är så typiskt mig. Men i går slog jag nog alla rekord!
Jag och min betydligt bättre hälft hade ju varit i Danmark och vilat upp oss ett par dagar. Detta är inte alltid av godo. Det medför att man hinner planera en massa nya projekt samt fundera ut lösningar på redan befintliga. Det sist nämnda är ju dock en riktigt bra grej. Men vad händer då när man på annandagen vaknar till en ljuvligt solig dag, när stallet håller på att kläs om, avlopp grävs, boxar ska lackas, vindskivor borde målas på huset, rabatter fixas, hallen målas.... Jo vi vaknar och tänker, nej vi inte bara tänker, vi gör EN UTEPLATS! Ja ni läste rätt. Självklart måste vi GENAST ha en uteplats i skuggan. Fram med spadarna igen och gräva, gräva och gräva, platta till, kolla med vattenpass, i med makadam och på med stenar.


Letade fram gamla grundstenar som fick bli kant runt platsen och en gardist (gammal sten som varit vägräcke i kurvor) fick bli hörnstolpe. Visst är det vansinne. En uteplats när alla andra måsten bara väntar. Men kul var det och det är bara lite kvar tills den är helt färdig. Om den nu blir det. Konsten att avsluta kan jag ju inte än!



Dom härliga utemöblerna hade min mormor i sin sommarstuga. Idag blir där frukost för fösta gången!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar